Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití verbální terapie terapeutického nástroje v péči o zdraví
VOKURKOVÁ, Nikola
Hlavním cílem práce je na základě dostupné literatury charakterizovat verbální terapii jako takovou a především její podskupiny, na které jsem se cíleně zaměřila. Jsou jimi biblioterapie, poetoterapie, dramaterapie a terapie reminiscenční. Vymezením těchto odvětví s pomocí literární rešerše společně s metodou polostrukturovaného interview a pozorování jsem se pokusila nastínit využití verbální terapie jako terapeutického nástroje v péči o zdraví. V praktické části se věnuji dopadu verbální terapie na aktuální citové rozpoložení, navazování sociálního kontaktu v rámci verbální terapie a zvýšený zájem o verbální terapii v určitých obdobích života jedince. Práce obsahuje diskuzi, kde nalezneme zhodnocení stanovených cílů.
Eduardo Pavlovsky - mezi absurdnem a psychodramatem
Bočková, Lenka ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sieglová, Tereza (oponent)
Předložená práce stručně mapuje život a podrobně analyzuje vybrané dílo světově proslulého argentinského autora Eduarda pavlovského, jehož dílo mělo vliv na pozdější generace dramatiků nejen v Argentině. Stručně představuje některé události, které vznik děl do určité míry ovlivnily. Rovněž nás seznamuje s žánry, které měly na autorovu tvorbu největší vliv. Studii uzavíraj í přílohy, do kterých j sem se snažila zařadit co nejvíce dokumentačních materiálů fotografií, rozhovorů či jiných dostupných materiálů, které bezprostředně souvisí s Pavlovského životem či tvorbou. Také jsem do příloh zařadila vlastní pracovní překlad analyzované hry Potestad (Moc) . Pro analýzu byla vybrána tři dramata La espera trágica (Tragické čekání), EI seňor Galíndez (Pan Galíndez) a Potestad (Moc), která vytvářejí nad jeho tvorbou pomyslný oblouk, od počátků ke zralému dramatikovi. Zároveň se na těchto dílech ukazuje Pavlovského žánrový rozsah. V rámci dvou závěrečných rozborů jsem vyčlenila i kapitolu pro bližší seznámení se s tématy ve hrách reflektovaných. Nezbylo již místo na celistvější shrnutí dramatikova díla a podrobnější zaměření se na spojení všech jeho profesí dramatik, herec, psychoanalytik. Nicméně ze studie vyplývá, že všechny jeho profese měly a stále mají vliv na jeho tvorbu. Jak jednou řekl sám Pavlovsky, jedno...
Příprava a realizace literární předlohy a její využití při práci s dětským kolektivem (s využitím dramatické výchovy)
ZÁBILKOVÁ, Zdeňka
Práce je zaměřena na vliv umění, zejména vliv divadla a dramatického umění na emocionální a intelektuální rozvoj dětské psychiky, a popisuje, jak divadlo seznamuje zábavnou formou děti se světem, ve kterém žijí, učí je vnímat krásu literárních odkazů minulosti i získávat přehled o literatuře současnosti. Dále zkoumá význam dramatické výchovy, která formou hry a improvizace přijatelným způsobem rozvíjí dětské dovednosti jazykové a pohybové a učí je dovednosti mezilidské komunikace. Také je v ní rozebírán konkrétní příklad této moderní formy výchovy s použitím dramatu, kdy vedoucí skupiny (učitel) zvolí pro skupinu atraktivní nebo vysoce aktuální téma a děti pak rozvíjejí příběh, ve kterém se dívají na problém z různých úhlů, zamýšlejí se nad důsledky různých činů, a hledají optimální řešení problému, což rozvíjí jejich sociální inteligenci.
DRAMATERAPIE A JEJÍ VYUŽITÍ U SENIORŮ JAKO MOŽNOST SMYSLUPLNÉHO VYPLNĚNÍ VOLNÉHO ČASU, ZEJMÉNA V DOMOVECH PRO SENIORY
PARTLOVÁ, Ivana
Hlavním tématem bakalářská práce je dramaterapie, jedna z možností, jak smysluplně vyplnit volný čas určité cílové skupiny, v tomto případě seniorů. Práce popisuje léčebně-výchovnou metodu všeobecně, a poté její konkrétní využití u seniorů. Seznamuje nás s projektováním dramaterapeutického procesu, s konkrétním projektem a jeho realizací. Dává odpověď na otázku, zda lze tuto metodu zařadit mezi volnočasové aktivity v domovech pro seniory.
Užití dramatu v psychoterapii
BROŽ, Michal
Diplomová práce je věnovaná využití dramatu v psychoterapii. Do problematiky se vstupuje částí věnovanou dramatu a divadlu, jejich spojení s rituály, historii a především teorií. V části věnované teorii se uvádí několik podstatných termínů z divadelní teorie a zmiňují se zde i někteří významní divadelní teoretikové, jejichž myšlenky jsou pro kontext práce významné. V další části věnované spíše psychoterapii se vymezují možnosti použití dramatických technik. Nejdříve mezi psychoterapeutickými prostředky, pak v rámci jednotlivých vybraných směrů. Konec teoretické části je věnován psychodramatu a dramaterapii. V závěrečném rozhovoru s dramaterapeutkou jsou shrnuty některé důležité myšlenky týkající se možnosti využití dramatu v terapii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.